Please leave you link so we could follow it. Thank!!!

Assalamu'alaikum WBT & hello Everyone!

In this blog is just for fun and we share everything whatever we found and what we are gaining from it. So I'll blog-walking to all blogger and will follow it. Same with you. In case if something that you guys feel uncomfortable you guys may leave with all your heart. And so nice to meet you guys!!

Sunday, June 26, 2011

PENCURI tapi bersifat seperti...........???~~~~

fuhhhh~~
siap gak uat keja sumew..
ase xsabar nk berbuka jap ag...
kenapa ea kyra xsabar..
nie sebab kyra nk makan lauk FAVERET kyra..!!!
yeayy..!! mengalahkan orang yang mengandung...
nk uat cmnew da tingin sangat hehe..
kalo tak dapat batu belah batu bertangkup kyra menuju(poyos sungguh huhu)..
time dok tengah masak sambil bau-bauan betul-betul menggoda iman nie(sabar wahai kyra)
mak pown dok kata: " haihh bau rumah nie da macam bau orang dalam pantang".
abaikan..janji dapat makan wahahaha(nafsu makan hampir mula bertakhta mengucap3 sabar)

pas selesai masak basuh pew sume..
kyra pon dok sambil rehat sambil menjenguk blog n fb n tv n adik kyra..
kira nya uat 3 in 1 la nie..
agpun fb pon juz bukak if dapat komen..komen la..
malas ase nk komen ngomen rinie..
otak beku jap..
time tue citew Mami Jarum dok tengah tayang..
tgh babak dok Rita Rudaini n Rosnah mat Aris dok tayang barang kemas...

masa tue kyra terpikir..
Zaman skarang nie kalo orang nk mencuri sanggup kerat tangan...
xkira dosa da janji duit..!!!
n bila kita pikir2 lik kan..??
bukan kah salah satu hukum hudud pernah mengatakan..
kalo kita mencuri kena potong tangan..
tp nie terbalik kot lak..kita yang curi barang orang, kita gak yang kerat tangan orang..
pastue kalo xkerat da la curi..g lak rogol..
fuhh zaman sekarang nie memang terbaik..!!
macam nak menuju ke zaman Jahiliyah balik pon da
(maafkan kalo mulot laser)

bukan suka-suka kyra nak cakap camtue...
da sebabnya..
meh cini kyra citew kn kt korang...
tempat kampung kyra nie banyak warga emas yang dok sorang-sorang..
anak-anak sumew jauh..
kalo laki tue mungkin xpew ag..
tapi kalo pompuan yang berumur tue kesian gak...

Al-kisahnya disini
(citer nie kyra dgr dr mulut ayah kyra)
terdapat seorang nenek yang agak berumur dok memang betoi2 jauh dari umah kyra
naik bukit n turun bukit(serius dan tak tipu)
nenek nie dok sorang-sorang...
xmo dok n anak(orang tua memang camtue)
nak kta harta karun emas, duit kertas banyak tue pown  tak jugak...
tapi da orang kata kalo nak jadi malang..
time tengah malam kes curi nie terjadi
masa nenek tue sedang tgh sedap3 tido..
da seorang pencuri nie masuk ke dalam rumah..
nenek tue terjaga sebab terdengar bunyi bising..
lalu turun bawah nk tgk pew dia..
mn taw kucing kew..tikus kew...bnda jatuh kew kan..??

pencuri tersebut mungkin tersedar..
then dia nyorok dr nenek tu, bila orang tua tu lalu depan dia..
si pencuri tue cekup n ikat nenek tu..
pas ikat pe sume..
si pencuri tue pown cari barang-barang kemas n duit...
xpew la da curi barang tue
yang penting nyawa kita selamat..
duit ley cari..nyawa hanya sekali..
tapi itu bukan ceritanya..

ceritanya bila..

 apabila syaitan menghasut n nafsu menguasai diri..
si pencuri tue ROGOL nenek tu..!!??
perangai pe camnie..??!!
da la nenek tue xlarat..
g rogol ag..!

"ko manusia ke ko binatang..??!! orang tua tu pon ko nak rogol"
(ayat puaka da kuar)

keesokkan paginya..
riuh satu kampung sal benda nie..
nenek tue dimasukkan dalam hospital..
mengucap dengar...
sambil tue dalam hati sumpah seranah orang tue
  kalo pompuan muda boley la kita kata pantang nmpak pompuan muda..
nie orang tua oi...nak bangun pon xlarat..
nafsu pon dia da xdew..

itula terjadi bila nafsu menguasai diri
syaitan bertepuk di belakang bersuka ria sebab da bjaya sesatkan sorang ag kaum Adam..

semoga Allah memberi balasan yang setimpal padanya..
Amin...

jadi pew yang kyra nk cakapkan kt cini..
kalo kita pkai barang kemas ke..zhulian ke..celup ke..
xpayah la nk pakai byk2..
nenek nie pon bukan jnis kaki menayang pon kna curi gak..
n kalo ley tu bila mak n ayah kita da tua xlarat..
jaga la dorang..kalo jd cmnie..x ke kesian..??

thanks pada sesiapa yang sudi baca entry yang xbest nie :D

4 comments:

Sunah Sakura said...

ya Allah..kesiannya nenek tu... ape la pencuri ni, da takde akal agaknye... moga dapat balasan setimpal kat akhirat kelak..

Pojiekyra said...

memang xdew akal akak..kyra xpnah sumpah seranah..tp bila jd cmnie..mulot pon ley jd puaka huhuhu

wan_cikgumuzik said...

fuhhh..!! no komen.. panjang sgt cite nih.. ahhahahaha

Pojiekyra said...

haaa kn3 :D