Please leave you link so we could follow it. Thank!!!

Assalamu'alaikum WBT & hello Everyone!

In this blog is just for fun and we share everything whatever we found and what we are gaining from it. So I'll blog-walking to all blogger and will follow it. Same with you. In case if something that you guys feel uncomfortable you guys may leave with all your heart. And so nice to meet you guys!!

Sunday, June 26, 2011

HUJAN~~

Masih ada beberapa jam lagi dan secara tetiba kyra mendapat idea untuk update entry seshort yang mungkin hehe. Tajuk entry rinie sal hujan~~
Ok kalo tengok maksud hujan ialah titisan air yang jatuh(bahasa rojak). 
Kalo bahasa sains -titisan air hujan yang mengewap lalu naik ke langit membentuk awan lalu turun sebagai hujan(hentam ayat saja).

Ok, selain itu kita pernah dengar orang panggil hujan rahmat. Hujan yang Allah turunkan dari langit membasahkan bumi yang kering kontang.

Tahu tak kalau hujan turun dengan lebat, tujuh pintu langit akan terbuka maka apa yang kita doakan ketika itu para malaikat akan mendengar serta akan dimakbulkan oleh Allah. Selain itu, ketika kita menunaikan solat hajat jua akan ditunaikan. Tetapi perlulah dengan tatatertib penuh dengan sopan.

Entry akan datang kita belajar cara berdoa dengan btoi yer hehe. tapi kyra rasa semua mesti da tahu kan:))
Takpe kyra still kongsikan~~~

12 comments:

NEWAbizz said...

nice entry..

:)

Pojiekyra said...

thanks :)

cik pha said...

kelantan sekrang tengah hujann laa kyra hee

Pojiekyra said...

haa kalo da hajat berdoa la ketika ujan ye:) insya' Allah akan dengar doa kita :)

nelly said...

wow ..like sangat ni !!

Pojiekyra said...

:) hehe

lola_loli1311 said...

hujan yang di kurnia kan ALLAH..untuk kita semua dan semua tumbuh2an yang ader atas muka bumi ini...kan3!! hihi

niena shopping2u said...

nice entry :)

hujan yg turun bagaikan mutiara :)

niena shopping2u said...

:)
sila bertahan :)

syafiqakarim said...

skng musim hujan.td lebat sgt.
sampai takot bila tgk dan
berharap hujan benti. ;(

xsaba nak tunggu next entry ;)

Pojiekyra said...

lola - hehe yupp.pandai pon :)

niena - hujan yang bagaikan mutiara apabila tenang namun jgn sangka ketenangnnya :)

syafiqakarim - hujan lebat memang takut..adakala kyra pon takut..tp da kebaikan ujan lebat nie:) salah satunya ini la hehe

F.U.Z.Z.Y said...

i LIKE hujan! hehe..kalau hujan je mesti rasa nak kuar lompat bintang dalam hujan tu. haha!