Please leave you link so we could follow it. Thank!!!

Assalamu'alaikum WBT & hello Everyone!

In this blog is just for fun and we share everything whatever we found and what we are gaining from it. So I'll blog-walking to all blogger and will follow it. Same with you. In case if something that you guys feel uncomfortable you guys may leave with all your heart. And so nice to meet you guys!!

Wednesday, March 23, 2011

untuk kongsikan bersama awak..

ini yang kyra dapat stelah meminta izin dari tuannya
ingin berkongsi n semua=)


Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.Andainya lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.Andainya lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.

Friday, March 18, 2011

sembang-sembang kosong....

as'salam minna(semua)..........
 da baper ari xbukak blog..
huhuhu xsempat nk blog walking n nk knal berknalan n para-para blogger huhuhuhu
jd rinie sempat gak la bukak huk3..
tue pown wktu ujan..aishhhh..
dgr kwn kyra kta ujan skg nie mgkin bahaya disebabkn yang letupan bom nuklear tue..radiasi mgkin 'akn' tersebar..wallahualam la...
jd nk xnk jgn main ujan..bahaya..sehingga la disahkan selamat..
walaupun bagaimanapun dikatakn stabil..alhmdulillah cmtue kn..??
nie petikan kyra amik dr paper..

Loji nuklear Jepun dalam keadaan stabil

18/03/2011 3:24am

VIENNA 18 Mac - Keadaan di loji nuklear Fukushima, Jepun tidak menampakkan sebarang petanda buruk dalam tempoh 24 jam kebelakangan ini, kata seorang pakar dari Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA), Graham Andrew hari ini.
“Loji kuasa nuklear Fukushima Daiichi masih kekal dalam keadaan yang serius namun tidak ada tanda-tanda keadaan itu bertambah teruk sejak semalam,” kata Andrew.
Tambahnya, situasi semasa reaktor 1,2 dan 3 loji tersebut yang meletup dan terbakar sejak bencana tsunami Jumaat lalu berada dalam keadaan stabil. - AFP


Angka korban gempa bumi, tsunami cecah 6,539 orang

18/03/2011 3:35pm

TOKYO 18 Mac - Angka korban rasmi akibat bencana gempa bumi dan tsunami yang melanda Jepun pada 11 Mac lalu hari ini meningkat kepada 6,539 orang, lebih tinggi berbanding jumlah korban gempa bumi Kobe pada 1995.
Agensi Polis Kebangsaan melaporkan, seramai 10,354 yang lain disenaraikan sebagai hilang, menjadikan jumlah yang maut dan hilang kini kepada 16,893.
Seramai 2,513 yang lain turut cedera dalam bencana tersebut.
Pada Januari 1995, satu gempa bumi sekuat 7.2 pada skala Richter menggegar bandar pelabuhan Kobe, barat Jepun dan mengakibatkan 6,434 maut.
Gegaran terbaru minggu lalu itu merupakan bencana terburuk Jepun selepas gempa bumi Great Kanto 1923 dengan magnitud 7.9 pada skala Richter yang mengorbankan lebih 142,000 nyawa. - AFP

marila kita doakan agar org islam dsana terselamat n bersimpati terhadap negara jepun....
asenya smpai cni kot..line kyra 100% lmbat huhu
as'salam...



Sunday, March 13, 2011

berehat sebentar bersama nasi putih dan lobak manis+telur+cabe..cmnew tue..?? nk taw..?? jom terjah..!! hohoho

as'salam...
fuhhh penat setelah berjaya..menyiapkan kerja-kerja yang tertangguh hohoho.
(sendiri cri pasal kn haha)
walaubagaimanapown..kyra tetap bjaya menyelesaikan misi..
msti korang kta..'tue la tangguhkan keja ag..'
nk taw sebab pew kyra tangguhkn keja smpai byk huhuhu..
lau wktu cuti minggu..kyra xkuar dr umh..dok jew umh..maleh nk drive hehe..
nk kuar pown xdew mood..nk kuar n kwn2 pown..masing2 cbuk..nk lpak n kgkawan lma masa still xizinkn ag...
jd kyra hnya dok umh ngadap lapichu n keja ajew..lau buhsan tahap gaban bwu la bukak citew y kyra downloadkn dr tenet...
k abiskn masa bceloteh..jom mkn bersama kyra..
kita makan makanan owg bujang..bak kta kaun hindi..jom 'sapre'(kot) hohohoho..
makanan owg bujang hoho
(byk sguh aku mkan..!!)

nmpak hat yang itam3 tue telur campur n lobak manis..
cmnew la kyra ley tpkir kn uat cmtue..haa main aci cmpak jew..jnji sdap..
nk pdas??boh cabe melaka..nk buang angin cmpur n black pepper buatan sdiri(kna tumbuk) bwu kaw kopi kaw...nk itam boh kicap..sempoi hahaha


resepi nie ase2nya dak kecik pown taw uat kn..bb senang sgt hohoho..
ok la..sampai cni ajew hehehee...

~~time to me untuk melantak..~~
DIMULAKAN DENGAN BACAAN DOA MAKAN..~BISMILLAH~~
(melantak2 gak..doa makan jgn lupa..t mkan smpai bila xkenyang hohoho)
as'salam

as'salam
haa bjumpa ag kita yer arinie..
fuhhh akhirnya keja-keja kyra da siap(unutk report jewla)
tp keja lain da gak ag..
wahh ase nk tcabut da pale otak nie dr pg td non-stop n tnpa rehatnya(poyosnyer aku nie kn huhuhu)
berbalik pd citew..pdhal xdew paper pown..juz nk santai mlam lak..
jom jenguk3 kt luar tgh mlm mn taw la kan..jumpa kak limah balik kmpung kew..?? haa tkezut beruk t..!!!
mai lak dia lmbai2 'hai' kt kita..xtdow lena..mau haru biru(tue dia loghat utara da kuaq..!!)
sambil dok uat keja.sambil dok layan citew HOME ALONE1,2,3 n 4..fuhhh..khatam satu citew..dasat..!!
nie nk khatamkn lak citew CHRONICLE OF NARNIA- full version..mmpuih buta la mata kyra suatu hari nti dok ngadap lapichu(laptop)+keja+citew movie tnpa henti jew huhuhu..
spek mata mmg da pake da..buta tue mmg da buta da wktu mlm..
k tggu siang buta ag truk lak kot..
tp mataku kini mmg sudah lali..shingga pew yang kyra taipkn nie pown da xtaw da..
mrapu merapan jew ag kot(alamak..)
cepat siapkn keja half ag then tidow..huk3..!!

k tue jew untuk tghmlm nie
(buang tobiat kyra nie hahaha)
 gegarkn blog mlm(bkn u bersama kak limah)~~
(^ v ^)Vpeaceeee for everyone

Saturday, March 12, 2011

report..!!!jgn xuat report..!!!! g uat report cepat..!!

as'salam..
sekali ag berada dicni..haa pew la yang dok soh report report report nie kn..??
haa bkn report kt polis naaa..bkn jugak report kt mak taw..nie..dokk uat kojo report...aduihhhh..tue la..
adat student kn..?? tipula lau dok relaxxx..chill3...huhhh tue bkn student..lect ley la..bkn student xley chill3..xley relax3..xley cool3..tp smpai pd masa untuk pecah otak..pecah gak kn huwaaaaa..


~~~gambar sekadar hiasan sahaja~~

tp lau dapat relaxxx..fuhhhh bestnyerrr..!!!!!

~~gamba ini sekadar hiasan sahaja~~

msti sumer tertanya-tanya uat report pew yer...
kyra kna uat report bengkel untuk setiap eksperimen yang kyra uat..
p/s - kyra bkn doktor einstein
kyra akn jalankan ujikaji kt dalam mkmal berdasarkan labsheet 
yang diberikan..itu sahaja hehee..
tapi bykkk...ley ktakn da 4 bengkel perlu masul..tp bkn dlm masa satu hari..hehe juz stu hari stu bengkel..
haa msti tertanya-tanya kyra blaja pew kn..??
kyra amik kejuruteraan awam..so byk la keja menukang2 nie ehhe
haa jom tukang2 hik3...

ok..asenyer sampai cni jew kot hohoho..
t kyra gegarkan blog ag yer..as'salam..=)
(^  v ^)Ypeacee for everyone


~~jom santai-santai di siang hari~~

as'salam...
chak..!! jumpa ag yer kita..
tghari kew ptg td..?? citew sal my special person kn..?? haa nie kyra nk kita santai jap..santai pew..santai bersama pemandangan yang kyra snap on da way nk g bengkel..pcaya x..?? haa nie kna pcaya bb.. time nie kyra amik wktu pagi...pada jam 7.45.pg..fuhh awal bebeno kyra g bengkelnyer..msti la kn bengkel kyra kul 8.00 hehe..cantik kn..?? pg2 ase sejuk+nyaman ag...kuasa Allah....mampu berbuat segala-galanya...tue yang kyra amat kagum n ciptaan Nya... mengucap syukur pada Ilahi..


napew kyra nie suka letak byk pemandangan ea..kyra nie suka menghayati pemandangan-pemandangan yang payah untuk kita tgk..bkn slalu...
cuba tgk sekeliling kita skg nie..byk bangunan kn..??
pokok-pokok sumer kna tebang..lma-lma nipis lapisan ozon kita nie huhu
xlma ag kekurangan gas oksigen bertambah gas karbon dioksida..
(alamak bermadah sains lak aku nie hehe)

saper stuju dok kawasan da byk pokok tmpat mjadi sejuk..agkat kaki...??
saper stuju dok kawasan byk bangunan..tmpat mnjadi panas..agkat kaki..??

inTRoducing my SpecIAL One..sapew tueee.???

Uhuk3..

As'salam ...
tbatuk3 lak yer kyra dicini huhuhuhuhu..
pew ley uat cuaca xbaik(perhatian kna jaga ksihatan taw)
 haa pew citew ttg my speciAl one nie..?
hehe saja2 jew nk menaip or potpet2 kt cni=)
(sebenarnya xdew keja)
mula2 cmnew nk citew yer..huhuu xrti nk cakap pd first2 sbnarnya..
xpew..kita tulis jew(tulis jew pown bkn soh cakap)=)

ehem3...tersebut la ~~al-kisah.....pada zaman sultan melaka~~~
(da mula nk mrapu yer kn..stop..!!)
 sblom mperkenalkan my special one..kyra citew ckit2 dlu ea...=)
cmnew ley kyra knal si 'dia'(saper nma..?? nanti yer) nie kn..??
time tue masih lagi blaja(skg pown blaja ag smbung blaja lik)
pd awalnya si 'dia' adalah senior kyra..kitowg pd mula2 hnya kawan jew...
nk kta rapat pown xgak..kot ataupn pd awalnya bb kyra nie agk2 segan skit lau awl pknalan..??
n dia lak rajin tgur n kdg2 usik..kyra nie lau usik mmg masuk join ngusik gak(ala usik jew xdew paper pown) hehe..kyra kaki ngusik lau dpt point hohoho..
pstue cmnew ley tpikat ntah la..

~~mata bertentang mata, hati ku mula tergoda~~~
(opsss..!! da mula lagu lma lak..lirik pown xbtoi kn..lau ingt lagu pew nie..??)

mgkin bb dia funny person..n kyra senang n dia..amik berat..pndai bg nasihat..n stu ag bnda y pnting..?
si 'dia' seorang yang plupa hehe..so lau nk mai klas tue..kna msg kt dia tnya siap2 n soh check bw paper y ptt
(tp kdg2 kyra pown tgal gak brang huhuu)
y pnting xlupa asal usul kita right..??
bak kta pepatah 'MANUSIA MUDAH LUPA'
(bermadah lak dicini yew haihhh)
ok..stop la madah2 nie..bkn sasterawan pown huhu

tp ms tue kyra juz ingt nk  bkawan jew dlu(kononnya nk tggu abis blaja la)..tp xsgka da couple n dia=)
cmnew tue..?? ntah la..taw3 da couple jew hehe..ok da stop..xnk citew ag..
skg nie 'dia' da abis blaja+keja..cmnew lak tue..???
haa dia masuk tentera skg nie..kyra lak sambung blaja tmpat lain..
owg kta byk ujian lau hubungan jauh nie..jd pew y kyra mmpu hnya untuk berdoa jew pd Allah..
Dia la yang menentukan segalanya..kyra nie hnya ciptaanNya..
agpn sayang mmg sayang bb..
dia my first yang bukak pintu hati kyra(keras hati rupanya aku nie)
kyra xbyk gamba bdua n dia..
al-maklum la knal pown jap jew.. hope kekal shingga ke ank cucu..amin
Allah Maha Mengetahui...
skg nie jauh..jarang jumpa..jd mmg la tingatkn dia..tipu la lau xtingatkan dia huhuhu

~~~malam ku bermimpi hai dengan satu bintang~~~
~~berkata-kata ku di jendela, ku lihat kanda tersenyum memanjang~~
~~asmara gelora meresap ke dada~~
(mai P.Ramlee lak nyer lagu..??!! haru la aku nie)
(korang nk nyanyi..sambung sendiri k)

haa kyra tunjuk ea..gamba kyra n dia..
kyra n pojie a.k.a mr.shinchan(dak mucuk+chubby)
(haa da taw nma kn ehee)
momotaro bobolat hoho


nie tgh kawad...

kyra lak g bengkel ohoho..time nie jd mcm2 tukang..
pilih jew tukang pew..tp bkn tukang gali kubo hohoho

Thursday, March 10, 2011

kisah kawan-kawan

Arinie nk pos pew ea..??? kehabisan idea..?? bukan..nie sebab busy melanda diri jadi huhuhu...memang nak post n line macam siput huhu..kura-kura pown ley sampai ke destinasi nya huhuhuhu...
~~sekadar gambar hiasan sahaja~~

ok rinie kita kisahkan tEntang sahabat, kawan, kawan karib dan 
paper yang berkait tentang kawan nie ngeee~~~pew mksud bkawan..sahabat..ley jd macam2 kn..??
bak kta pepatah..kawan biar beribu kn..?? tetapi nk cri kawan sejati sahabat baik..senang ssh bersama amat ssh nk dcari..so lau jumpa kna hargai...agpn xsemestinya sahabat sejati or kwn karib kna stu jew kn..?? ley jd rame sebab kita akn bjumpa di tempat berbeza kawasan yang berbeza n masa yang berbeza..tue y kyra taw =)
lau serentak..lom tntu kita akn bkawan n dowg ag kn.??
Allah yang merancang sumer..dan ini juga ketentuan daripadaNya..


ok..kt cni la kn kyra nk tnya aja3 hoho..
lau korang da kawan lma or bwu kn?? agak2 skg nie still contact or lose contact..
tp tue bkn alasan u melupakan dowg tul x..??
niat ikhlas bkawan akn smpai bila2 diingati kn..??

jd kt cni kyra juz nk citew jew kwn2 kyra sayang..y byk bantu kyra bersama kyra ssh senang..even skg nie sibuk n urusan masing3 tp xbermkna kmi mlupakan kwn2  y lain =)
 kt cni tetiba jew kyra teringatkan kawan-kawan lama=) skg nie
macam2 kawan yang kita akan jumpa kan..?? xkira la lelaki kew pompuan kew...janji kawan..right..?? haa tersbut al-kisah terdahulu la kn hehe...
caya x kyra nie dulu mulot da 'ketul mas' haa msti xcaya kn huk3..cedeynya(poyos aku nie hahaha)
cmnew kyra ley mulot jd cmnie..?? lau nk taw kyra da sowg sahabat baik yang memang org pertama yang tegur kyra, yang pertama ajak kyra, yang pertama jadi kawan kyra bb masa kyra pindah sekolah mmg la xkn da kawan kn.?? tipu la lau first2 daftar dhda kawan..lainla tue kawan lma right..??
jd msa untuk mencari kawan agak lama gak la huhuhu..bkn pew silap kta padah kn...jd kyra cma diam jew n senyum(bkn senyum cm kerang busuk huhu)..
sampai la kawan kyra sowg nie..kita knalkan dia sbg miza..ok??
dia nie mmg mulot masyaAllah..potpet3..!!!!!
kdg3 kyra pown nk tgelak n dia...dia pnah gak tgur(kita uat dialog skit ea)

miza : mira(nma asal kyra hehe)? miza nk tnya skit..
kyra : erm? pew dia miza..?
miza : mulot hng nie ada ketul mas ka..??(orang perak utara mmg cakap cmnie naa)
kyra : naper kta cmtue..??
miza : yela..sepuloh patah perkataan aku tnya..satu patah perkataan hng jwb...
kyra : hehe yekew..? xpasan pown
miza : eihhh..!!geram la aku tgk hng nie..!!

dengan setidak semena-mena nya kyra dicubit kt pipi..!!(abis bengkak jd shinchan..time tue minat shinchan ag ehehe)

kyra : ouchh..!! sakit..!!
miza : haa bwu dgr sora tue..padan muka hng..!!

pstue kyra pown dok potpet2 n dia smpai la dia pindah sekolah..sedih mmg sedih tp nk uat cmnew.da ketentuan kn..?? da rezeki jmpa ag hehe..

then msa masuk tingkatan 4 lak..jumpa lik miza..(wahh hepy time tue ehehe)..cma yang sedihnya xdpt dok sebelah..kyra dok sebelah dak baru nie..haa nma dia kita knal sbg zatul..kwn miza(bwu gak knal haha)..owg KL(dlu) xpown SG.PETANI(skg nie la)

ok..kita citew sal dia lak.. sekali tgk cm kyra gak dlu...pdiam(jumpa kembar ka)..tp kyra rajin3 gak sembang n dia..kononnya nk bg byk mulot gak la hahaa..alih3 dia juz byk mulot n kyra jew..sekali usik kna cubit(haishh cian aku nie mangsa keadaan tul)..n org lain zatul jarang..lau yer pown mgkin da la 2-3 org tp xcam n kyra huhuhu(sedih aku)..
tp kyra suka usik dia nie sebab mulot dia bkn takat 'ketul mas'..pertama pown da lam mulot dia hahaha..ayat yang dia rajin kuarkan iaitu kita berdialog jap hheehe(dialog ag..xabis2 aku nie)

zatul : awk nie saja taw..suka usik saya..
kyra : lau saya xusik awk tue suka muncunggggg jew da jd cm ikan todak(cakap KL lak)...
zatul : abis awk nk saya uatpew..??
kyra : senyummmmm sampai kt telinga haha(usik aku hoho) 
zatul : awk nie..t owg kta saya xbtoi..
kyra : lau xmau saya 'dera' awk makan byk2(zatul nie kecik...so slalu kna dera makan n kyra hehe)
zatul : hehee xmau2..xbaik mbazir(sambil jelir lidah)
kyra ohh xmau..?? da saya peduli..saya 'ratu kejam'(dlu la..skg nie xdew kot hahaa)
zatul : baik la huhuhu


tue la zatul.. n kyra mmg xley nk bantah hohoho(kejamnya aku nie)..tapi mmg btoi pown dia kecik..niat baik xpew kan3..?? hehehee tapi masa tingkatan 5 dia pown pindah skolah gak sebab ayahnya ditukarkan ke SG.PETANI..skg nie la hehe..still contact ag(wahhh dasat hehe)

ok kita flashback lik tingkatan 4 gak..bb kyra byk jumpa kawan yang ok3..funny..serious..jnis ilang kawalan hehee


ok..kt cni kita kisahkan 2-3 org..lau nk citew satu2 mmg da byk ag hahaha..
salah sorangnya kak shaky(serious xpadan n kecik hahaha)..sayang kak shaky..knapa kak..?? dia tua sehari dari kyra jew ahahaha..byk mengajar dalam pelajaran..bg nasihat skali..sorang yang tabah n kuat semangat sama cm miza hehe..KIRIN SELAMA PERAK(mat bank - yang otak agak gila2 skit)..haa kirin nie paling aktif..aktif dalam pew..?? sukan n mcm2 ag..tidak dapat dkawal gak la hahaha..tp sorg pendengar masalah yang baik..even mulotnya yang banyak..tp kawan2 sekililing senang ati n dia..sorang sahabat yang baik bg kyra..fikri(kering) - napew panggil kering..?? sebab dia terlalu kurus kerana dia tinggi hehehe..tp tue hnya usikan jew
p/s-bagi yang kurus jangan terasa..tidak berniat paper dhati sebab kyra juga seorang yang kurus mcm fikri=)
dia pown jnis kaki usik gak si fikri nie..sabar jew kyra n dia haha..tp lau bb nasihat mmg kyra akan jmpa dia=)..sahabat baik kyra..
tp kirin + fikri xley jumpa..lau dua org nie jumpa habis ribut satu bangunan hahaha..dowg nie mmg xley dikawal apabila bersama hahaha..sekarang nie fikri da keja kt sarawak manakala kirin lak still blaja ag kt unisel..maybe sesetengah blogger knal kirin sebab dia da blog hehe..kyra xtaw nk uat cmnew..still fresh ag hehe..

TAPI GARA-GARA DOWG SUMEW NIE MULOT KYRA BUKAN LAGI KETUL MAS DA AHAHAHA DA JD CM MAKCIK DOK POTPET2 JEW HEHE..
THANKS MIZA, SHAKY, ZATUL, KIRIN n FIKRI..!!!!!!

haa kisah sal kawan baik di sekolah menengah da abis.. nie lak kisah kawan di poli di ipoh hehee..3owg jew kyra da kot...dowg mmg tbaik bg kawan di poli..sebab..?? cmnew kyra kt skolah gitulah kyra kt poli.. dowg phm pangai kyra yang skg nie da jd agk2 gila2 skit..dowg nie dikenali sbg ZUE, KAK WANA n HUDA..setakat nie di poli ipoh la..bb dowg mmg the best..phm pangai gila kyra yang dipengaruhi oleh kwn2 lma hahaa.. bezanya kmi nie dr dua dunia la..hehee zue n kak wana nie jenis kaki jalan...fuhh lau jalan n dowg mmg xlarat laa huhuhu..kyra lau jalan ikut mood..ase2 mood tue nk jalan bwu nk jalan..lau x kyra nie 'patah kaki ' jap haha...haa nk tgk gamba x.. jap nk upoad eh..

TADAAA..!!!
dari kiri : kyra, zue n kak wana
(tiga dara pingitan)

gelapnya kyra time tue huhuhu..tue la kyra kn budak ukur tanah mmg gelap abis muka..balik2 mak xkenal ank..uishh cedeynya atiku nie hehehe(kononnya la)

da ag sorg tp gmba dia xdew huhuhu payah la ckit huhuhuhu..nk cri xdew huhuhu..xpew3..jnji nma dia da kn..?? skg nie hnya tinggal kenangan jew ag..bb kyra da tcampak kt tmpat lain n dowg pown da abis uhuhuhu..nk uat cmnew..rapat xsemestinya ari2 jmpa kn..?? haa tue la..xley kta pew huhuhu..t da rezeki jumpa ag hehee=)

MISS U GUYS..!!!!!!

ok..tamat sudah kisah poli ipoh..jom kita berangkat lak time kyra cuti 'tanam anggur' huuhu..
tp time cuti2 nie la kyra berkenalan ag n dua sahabat baik kyra atas pertolongan kirin gak hehehe..nk taw kyra knal dr mana..?? msti la knal dr FB..masa tue xtaw sal blog ag huhuhu..
mmg kitowg chitchat kt fb dr ptg smpai ke 5pg..fuhhh giler tul..nk jmpa payah sebab dowg still blaja n sowg asal dr sarawak n sowg ag asal dr kelate(wahh nk kecek kelate lak aku nie padahal xpndai huhu)
nama diowg kyra pgil AIN n UDA jew...sporting n funny..n sahabat nie kyra akan hargai sebabnya.?? bkn sennag nk jd sahabat baik tp xpnah jumpa..percaya x..?? percaya la..mmg kyra xpnah jmpa dowg pown..rezeki xmengizinkan ag nk jmpa..huhuhu..tp kyra mengharapkan masa akn dtg untuk berjumpa n dowg heheeeeeeee....nk tgk gamba x..??tp kyra sure da x gamba dowg hik3 jap ea..

haa nie da diedit2 kn oleh kyra sndiri huhuhu
haa nmpak x yang uat peace tue..?? tue UDA..
tgn yang kononnya letak ats tgn kirin tue AIN..
kitorg xdew gamba sekali jd terpaksa edit2 huhuhu
(jumpa pown idak kn huhuhu)
hat yang sowg ag izmir kot heheheh lupa nma sowie sgt huhu

dowg sumer nie mmg d best in fb i ever know...MISS THAT TIME BB SKG NIE SUMER BZ huhuhu

ok...back to the future.. kyra berjumpa n kawan bwu time kt kmsis n kelas.. haa kyra citew sal roomate first(uish baper roomate aku da..??) dia owg ganu...lau cakap msti kowg taw kn cmnew..?? tp dia mmg ok..kyra senang n dia..even lau cakap PERAK UTARA+TERENGGANU= TERENGGANU UTARA hahaaha cmnew tue...??? phm3 la noooo.....tp xlma kyra sama n dia b dia da berenti bb dpt keja kt ganu...bestnyer..!!! RINDU KT DIA..!!! nma dia kita knali sbg SITI NADIAH ROKIAH...kyra pgil dia ct...kwn lain pgil nadia..lect pgil kiah huhuhu...mcm2 nma dia da kn hehe kelebihan tue...ps dia xdew 3minggu agk2 kesunyian n mulot riuh dia xdew..jap ea kyra upload dia n kwn2 skali hehe

~~dari kiri : zaty, siti, kyra n chik3~~
buroks bebeno gambar kmi sumer hehe
di pusat islam hehe

pstue kdatangan roomate bwu..iaitu ayu..hat nie mmg sporting..pown sma gak lau kmi potpet2..conform xabis sminggu hahaha...tp umh dia dekat jd tiap2 minggu mmg dia lik..time tue la kyra 'merempat' ..so nk jd kesnya...kyra nie kdg2 da gak pangai gila setelah berjangkit n kirin n the geng sumer..itu lau jumpa n owg dpt uat kyra skali ilang kawalan...so bila da hujung sem..kyra sempat bkenalan rapat n 2org nie..haa nie bwu cite abis..hat yang nie mmg kyra n kwn2 ilang kawalan lau kmi dok sebilik haha..stu bilik 2org..tp disebabkn da nk abis sem kyra dok 3org sebilik...yang kyra mmg rapat..btoi3 rapat 2owg jew..nk taw saper..?? haa tue jom kita potpet3 kt cni hehehe
kita knal sowg nie sbg miau3..chik3..they really ok with me..sebagaimana kawan2 kyra dlu..cenggini(lau xtaw 'cenggini' tue mksud 'macam nie la') la dowg sumer skg...
tp the MOST ILANG KAWALAN..!!?? kechik..!! xpadan n kechik cili padi..bukan pada mulot tp skali n gaya..mmg lawak..!!tp muka dia mg fuhhh comeyyyyy sgt3..!! kyra suka tgk muka dia..(xley gtaw dia satg perasan haha)...
lau miau3 tue kyra rajin gado main2..bila ag dpt gado main2 haha..lau nk uat dialog stu ari xdpt abis..so kyra shortkan dowg nie mmg ngam kpala bg u org mudah ilang kawalan haha..
bb kitowg lau xpuas ati jom main perang bantal..!!! hahaha saper kalah kena blnja..itu lau kyra n miau3 n chik3..gitue la kyra n kgkawan wakakaka..!!! miss time dok kmsis..
(selamat dowg xbaling telur kt kyra time besday..exam time..xley.!!)
haa nie kyra xley nk uploadkn gamba bb gmba miau3 xdew jd kyra hnya uploadkan gamba kyra n chik3 jew ea..tggu sebentar bersama lapichu(laptop)

~~kyra dan chik3~~
di pusat islam

lau skg nie kyra dok umh luar bersama n mashee
haa n dia mula2 takut gak nk rapat(padahal knal kt kelas da)
pstue dok seumah lak hehehee...cm besa kyra seperti dlu..diam jap..tgk dlu..analisis dlu(robot kew aku nie)
haa pstue bwu la sembang2 n lma2 rapat gak..paper kyra akn luahkn masalah kt dia...minta pdapat..bak kta owg pdapat tue pnting...n jgn dok kta kt owg kdg2 kita xbtoi gak tp bkn owg sedaq pown huhuhu.. haa tnjuk gamba mashee n kyra..gamba kmi bdua xdew gak xtgkap ag huhuhu..xsempat n nk g ke kelas huhuhu...n laponya hehehee..t lau da masa kyra uploadkn u tunjuk kt kowg..haa lau nk taw..dia la yang ajar kyra uat blog nie..lau x mmg kyra xtaw nk uat lgsung blog nie hehe..



~~THANKS MASHEEE..!!!!!~~~


itu sahaja nk dicitewkn atau dipotpetkan u rinie hohoho...
jom gegarkn blog hik3

Saturday, March 5, 2011

apabila airmata bercucuran......

as'salam....
bila air mata bercucuran mesti korang pkir gado n boipren...
xsemestinya gado n boipren...gado n family kew...paper hal y boley menyebabkan korang t..
tp pnah x korang terasa touching dgr sesebuah lagu..??

p/s: bkn lagu cinta-cintun...

korang msti da kenal penyanyi yang famous skg nie iaitu maher zain right..??
haa nie bru nk citew..sbenarnya tersentuh dgr sebuah lagu nie...maher zain - always be there
napew kyra touching..?? sbbnya paper kita msti akn bdoa pd Allah gak kn =)

Dia juga tnjukkn jalan pd kita spy tidak tersesat...bila kita buntu..
Dia la membuka pintu hati kita..
memberi kita hidayah...di mana kita berada..Dia tetap dpt memerhatikan kita..
jd bila kyra dgr mksud lagu nie..ase mnusuk kalbu..smpai bercucuran airmata..
mungkin bersyukur kerana Allah sentiasa menunjukkn jalan pd kyra...



video
 

when you wanna feel it..

beauty of nature


sometimes i was thinking..
to whom we ask for help..??
friends..?? perhaps....family..?? perhaps also... but
from whom who always give hand to us..??? 
friends..??? perhaps... family..?? always supporting us..may be not
but there's another one sometimes we never realize it
by watching the nature between us..
we never realize our creator....
we're forgot that He always by our side..
no matter where we were..when we need something..we asked Him..
to Allah we should turn.....never forget Allah and Allah never forget you...